Zespół Szkół Zakonu Pijarów w Katowicach

Wyjazd integracyjny - gimnazjum

Wyjazd integracyjny I klasy gimnazjum do Ustronia w dn. 25-29 sierpnia 2014

W słoneczny poniedziałkowy poranek nasza nowa klasa wraz z wychowawcą panem Łukaszem Cyranem oraz z ojcem Markiem Barczewskim SP udała się na pierwszy wspólny wyjazd. Już w drodze do Ustronia podczas rozmów zaczęliśmy się wzajemnie poznawać. Po dotarciu na miejsce i rozlokowaniu się w pokojach poszliśmy na obiad, a następnie na spacer po mieście. Dotarliśmy do Pijalni Wód w Parku Zdrojowym, a następnie na boisku niedaleko Wisły część klasy grała w piłkę, a część bawiła się na placu zabaw. Wieczorem w kościele św. Klemensa w naszym małym gronie o. Marek odprawił Mszę św., do której sami przygotowaliśmy oprawę muzyczną.

Drugiego dnia rozpoczęliśmy układanie scenariusza na akademię rozpoczynającą rok szkolny. W międzyczasie wybraliśmy się do Muzeum Ustrońskiego, gdzie zapoznaliśmy się z krótką historią miejscowego uzdrowiska. Obejrzeliśmy wystawę zatytułowaną „Pięć ustrońskich ośrodków hutniczych”. Pani przewodnik opowiedziała nam o historii tutejszego przemysłu. Oglądaliśmy też wystawę etnograficzną z strojami ludowymi noszonymi w Ustroniu.

Przez kolejny dzień ćwiczyliśmy przygotowanie akademii inaugurującej nowy rok szkolny. W przerwie wybraliśmy się na spacer po mieście, a na boisku rozegraliśmy klasowy mecz w kosza. Wieczorem, jak co dzień uczestniczyliśmy we Mszy św.

W czwarty dzień po śniadaniu wybraliśmy się na Równicę (785 m n.p.m.). Po deszczowych dniach mieliśmy teraz wspaniałą słoneczną pogodę. Wieczorem zaplanowaliśmy ognisko, więc późnym popołudniem wyruszyliśmy w drogę poza miasto, by w urokliwym plenerze upiec sobie kolację. Zmęczeni i radośni wróciliśmy do ośrodka.

Ostatniego dnia, zaraz po śniadaniu wybraliśmy się na Czantorię. Z powodu braku dostatecznego czasu, na górę wjechaliśmy kolejką. W słońcu podziwialiśmy piękne widoki. Gdy wróciliśmy do ośrodka dopakowywaliśmy ostatnie rzeczy, zjedliśmy obiad i udaliśmy się w drogę powrotną do domu.