Zespół Szkół Zakonu Pijarów w Katowicach

Wycieczka do Warszawy

W dniach 15-16 października klasa II gimnazjum zwiedzała Warszawę. Wyjechaliśmy z naszą wychowawczynią, p. Katarzyną Kuterasińską oraz nauczycielką języka polskiego, p. Anną Dolińską. Mimo nieprzyjemnej pogody wszyscy byli w dobrych nastrojach.

Jeszcze przed południem znaleźliśmy się w Centrum Nauki Kopernika. Spędziliśmy tam kilka godzin, samodzielnie wykonując ciekawe doświadczenia z zakresu fizyki, chemii oraz biologii. Następnie udaliśmy się do planetarium, znajdującego się również na terenie CNK. Seans zrobił na wszystkich duże wrażenie.
Później poszliśmy na Stare Miasto. Zwiedziliśmy bazylikę archidiecezjalną św. Jana Chrzciciela, zobaczyliśmy m. in. Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta II Wazy oraz Pomnik Małego Powstańca. Widzieliśmy także rynek z warszawską syrenką. Następnie zjedliśmy obiad i pojechaliśmy do hotelu „Groman”, gdzie mieliśmy zarezerwowany nocleg.
Następnego dnia, po wczesnym śniadaniu, zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie przewodnik opowiadał nam o II Wojnie Światowej, bardzo szczegółowo relacjonował przebieg Powstania i mówił o losach Polaków po jego upadku. Wizyta w MPW zakończyła się obejrzeniem krótkiego filmu, realizowanego w technologii 3D, który przedstawiał zniszczoną Warszawę - „Miasto ruin”.
Następnie pojechaliśmy do Pałacu Kultury, gdzie czekała nas kolejna atrakcja – wjazd na taras widokowy tego najwyższego budynku stolicy.
Na zakończenie naszej wycieczki poszliśmy do centrum handlowego „Złote Tarasy”, gdzie zjedliśmy obiad i zrobiliśmy małe zakupy. Wyjeżdżając z Warszawy widzieliśmy Belweder, siedzibę premiera Rzeczpospolitej, ambasady, Stadion Narodowy oraz Łazienki.
Do Katowic przyjechaliśmy bardzo zmęczeni, ale bez wątpienia zadowoleni z wycieczki. Podczas jej trwania bowiem nie tylko zwiedziliśmy wiele wyjątkowych miejsc, ale też wysłuchaliśmy ważnych informacji na temat historii stolicy, przekazanych nam przez panią przewodnik.