Szkoła Podstawowa Zakonu Pijarów w Katowicach

Weekendowa wyprawa do Górek Wielkich

Sobotni poranek. Dworzec PKP Katowice Piotrowice zaczyna tętnić życiem. Słychać rozmowy, głośny śmiech, okrzyki radości. To silna grupa ze Szkoły Podstawowej czeka na pociąg do Skoczowa, aby razem spędzić piękny listopadowy weekend.

Wyruszyliśmy przed godziną 8. W pociągu toczyły się rozmowy o naszych oczekiwaniach, w końcu była to pierwsza szkolna weekendowa wycieczka.

Na miejscu przywitała nas piękna pogoda. Podążając zielonym szlakiem wzdłuż Wisły, dotarliśmy do Górek Wielkich.

Schronisko mieściło się w odrestaurowanych dworskich budynkach. Tuż obok znajdowały się zabytkowe mury 300 letniego dworu, w których w 2010 roku Fundacja im. Zofii Kossak utworzyła Centrum Kultury i Sztuki Dwór Kossaków. Po obiedzie wyruszyliśmy szukać zadań, które ukrył dla nas skrzat Kacper w parku. Następnie braliśmy udział w warsztatach plastycznych i teatralnych. Wieczorem po raz kolejny wyruszyliśmy do parku, aby przy pomocy latarek odszukać skrzynię ze skarbami. Udało się! Słodki upominek został znaleziony. Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi rozpaliliśmy ognisko, a po zjedzeniu pysznych kiełbasek powędrowaliśmy do swoich pokoi na wieczorną toaletę i słodki sen na piętrowych łóżkach:).

W niedzielę, pierwsze promyki słońca oraz poranna gimnastyka prowadzona przez gimnazjalistów obudziły wszystkich, a śniadanko dodało sił na kolejny dzień pełen wrażeń. Ubogaceni Mszą Świętą, w której uczestniczyliśmy z całą społecznością górecką, udaliśmy się na kolejne warsztaty. Pobyt w schronisku zakończyliśmy obiadem i pakowaniem swoich rzeczy, by następnie przemaszerować na dworzec w Skoczowie. W oczekiwaniu na pociąg tańczyliśmy i śpiewaliśmy ciesząc się ostatnimi chwilami spędzonymi razem.

Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi pojawiliśmy się po godzinie 19 w Katowicach, skąd odebrali nas stęsknieni rodzice.