Zespół Szkół Zakonu Pijarów w Katowicach

Wyjazd wakacyjny Austria 2015

11 lipca rozpoczęły się kolonie w Austrii. Z grupą uczniów naszej szkoły wyruszyliśmy autokarem do uroczego miasteczka Treffen koło Villach położonego na granicy Austrii, Włoch i Słowenii- w regionie Karyntia. Podróż przebiegła bezpiecznie. Po wyjściu z autokaru czekała nas pierwsza atrakcja- wyjazd kolejką górską Gerlitzen 1911 m.n.p.m., gdzie na wysokości 1508 m.n.p.m. znajdował się nasz hotel ALPENROSE.

Przez cały pobyt podziwialiśmy przepiękne panoramy Alp austriackich i włoskich. Codziennie zwiedzaliśmy liczne w tej okolicy parki narodowe i rezerwaty przyrody. Odwiedziliśmy przełęcz Tscheppaschlucht (piękne wodospady), Landskrop- gdzie zwiedziliśmy zamek i krainę makaków- wolno biegające małpy, weszliśmy na górę Reisseck oraz zwiedziliśmy Wenecję. U podnóża góry Gerlitzen znajduje się najcieplejsze jezioro Austrii Ossiachersee, gdzie plażowaliśmy, kąpaliśmy się, graliśmy w piłkę oraz pływaliśmy na kajakach.
Pobyt w Austrii upłynął bardzo przyjemnie i aktywnie. Wszyscy długo będziemy pamiętać nasze przygody i wspaniałe widoki, które towarzyszyły nam przez cały wyjazd.