Zespół Szkół Zakonu Pijarów w Katowicach

Wspomnienie z Alp

W tym roku grupa uczniów oraz rodziców wybrała się podczas ferii na wyjazd narciarsko – snowboardowy do Włoch (13-21.01.2017). Wyprawa miała charakter rekreacyjno - szkoleniowy. W piątek po lekcjach myśleliśmy już tylko o jednym. Wieczorem o godz. 23:00 spod AWF w wyśmienitych nastrojach wyruszyliśmy dwoma autokarami ku upragnionym włoskim stokom. Nasza szkolna grupka liczyła 27 osób. Podróż przebiegała sprawnie i przyjemnie. Po południu dotarliśmy do Pinzolo, małej malowniczo położonej miejscowości po południowej stronie ogromnego kompleksu sportów zimowych Val di Sole z takimi znanymi miejscowościami jak Madonna di Campiglio, Folgarida, Marilleva, Pejo oraz Tonale.

Plan dnia przedstawiał się następująco. O godz. 07:30 udawaliśmy się na śniadanie, by o godz. 08:30 siedzieć już w autobusie podwożącym nas na pobliski stok (800 m). Jeździliśmy do godz. 15:30, a potem był czas wolny, który wykorzystywaliśmy na odświeżenie się, regenerację oraz odpoczynek. W tym czasie również korzystaliśmy z lodowiska lub spacerowaliśmy po urokliwym mieście.

Można było również korzystać z hotelowej sauny i jacuzzi. Ja osobiście udawałem się do pobliskiego kościoła na godz. 18:00, gdzie sprawowałem Najświętszą Eucharystię dziękując Bogu za wspaniałe godziny spędzane na stoku. O godz. 19:00 zasiadaliśmy do obiadokolacji delektując się włoskimi specjałami. Czas spędzony na posiłkach przy stole zabierał nam najczęściej około godziny. Jak dla mnie, super! Po kolacji następowały pogodne wieczory prowadzone przez Kevina. Podczas pobytu trafiło nam się kosztować urodzinowych tortów Ali oraz Tymka :)

Ten wyjazd okazał się wspaniałym czasem. Panowała miła, życzliwa i sympatyczna atmosfera. Zawiązały się nowe znajomości. Na stoku szusowaliśmy przez 6 dni. Profesjonalna kadra instruktorów zrobiła wszystko aby podnieść nasze umiejętności snowboardowo - narciarskie. W naszej grupie nie doszło do żadnych wypadków. Bogu dzięki! Choć trudno było nam się rozstawać z tym miłym miejscem, do Katowic wracaliśmy zadowoleni i nasyceni wyjazdem. Być może za rok, znowu będzie nam dane wybrać się na podobną wyprawę. Kto wie?

Nad. o. Marek
Filmik – P. Eliza Cieślikowska

P.S. Głównym organizatorem tego wyjazdu była Szkoła Zdrowia z Katowic prowadzona przez Pana Lecha Powolnego. Dziękujemy!