Zespół Szkół Zakonu Pijarów w Katowicach

Pielgrzymka i wycieczka gimnazjalistów do Warszawy

foto 056

W dniach 7–9.03.2018 roku, Pani Agnieszka Konopka wraz z biurem podróży Renomatour zorganizowała uczniom klasy trzeciej gimnazjum oraz trzem uczennicom z klasy drugiej wycieczkę do Warszawy. Dwa pierwsze dni miały charakter turystyczno edukacyjny. Trzeciego dnia uczniowie wzięli udział w Pielgrzymce Gimnazjalistów do pijarskiego Sanktuarium Matki Bożej Nauczycielki Młodzieży na Siekierkach.
Pierwszy dzień upłynął nam na zwiedzaniu Placu Zamkowego z Kolumną Zygmunta oraz pięknym widokiem na Stadion Narodowy. Przeszliśmy ul. Świętojańską, zwiedziliśmy Archikatedrę św. Jana wraz z podziemiami i kryptą. Podziwialiśmy Kanonię oraz architekturę kamienic z najwęższą kamieniczką Starego Miasta (i w Europie). Obejrzeliśmy Rynek Starego Miasta z pomnikiem Syrenki, mury miejskie, barbakan, pomnik Jana Kilińskiego, pomnik Małego Powstańca.

Na godz. 14 zaplanowaliśmy zwiedzanie Zamku Królewskiego z przewodnikiem. Później mieliśmy spacer Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem: min. pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, hotel Bristol, Uniwersytet Warszawski, kościół Św. Krzyża, pomnik Mikołaja Kopernika, budynek Zachęty, budynek Teatru Wielkiego Opery i Baletu, Pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza – zmiana warty, ogród Saski. Wczesnym wieczorem zakwaterowaliśmy się w Hotelu Agrykola (bardzo blisko Stadionu Legii) i zjedliśmy obiadokolację. Pełni niespożytych sił udaliśmy się na nocny spacer po Warszawie.
Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Sejmu. Ku naszej radości natknęliśmy się na marszałka seniora Kornela Morawieckiego z którym udało nam się miło porozmawiać i zrobić wspólną fotkę. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego a później jeszcze do Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Ostatniego dnia naszej wycieczki wzięliśmy udział w Ogólnopolskiej Pijarskiej Pielgrzymce Gimnazjalistów na warszawskie Siekierki. Po dotarciu na miejsce, powitaniu i krótkim przedstawieniu się grup, mieliśmy spotkanie z gościem - Panem Marcinem Krawczykiem. Pan Marcin jest aktorem telewizyjnym, teatralnym i filmowym, także scenarzystą i reżyserem. Po spotkaniu wzięliśmy udział w Drodze Krzyżowej i Eucharystii. Na zakończenie wzmocnieni obiadem i pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do domów.