Szkoła Podstawowa Zakonu Pijarów w Katowicach

Konkurs Matematyczny

foto 03

Zmagania uczniów z matematycznymi łamigłowkam

15 marca po kilkumiesięcznych przygotowaniach uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie Kangur Matematyczny. Każdy uczestnik z zaangażowaniem próbował rozwiązać matematyczne łamigłówki. Mimo, iż konkurs był już zanany uczniom, to emocje towarzyszyły wszystkim do ostatniego zadania. Dzieci otrzymały na pamiątkę breloczek – sprężynę.
Z niecierpliwością czekamy na wyniki.

Ekstremalna Droga Krzyżowa w Beskidzie Śląskim

foto 01

Noc z piątku na sobotę przed Niedzielą Palmową: 23 marca 2018 r.
Pokonywanie własnych granic. Zjednoczenie z Męką Zbawiciela przez rozważanie, a jeszcze bardziej przez ból i zmęczenie całonocną wędrówką.
Ponad 400 uczestników wyruszyło w piątkowy wieczór na tegoroczną Ekstremalną Drogę Krzyżową z Istebnej. Z naszej szkoły wybrało się 7 osób. Rozpoczęliśmy Mszą św. w piątek o godz. 19.00 w kościele Dobrego Pasterza. Pielgrzymi mieli do wyboru trzy trasy (rejon: Trójwieś):
1)    Trasa Dobrego Pasterza (43km, 1450 mp, żółta)
Istebna kościół – Gazury – Jasnowice – Trzycatek – Zapasieki – Wyrchczadeczka – Wyżrana – Koczy Zamek – Tyniok – Karolówka – Stecówka – Szarcula – Kubalonka – Mraźnica – Kiczory – Młoda Góra – Suszki – Istebna kościół

Przygotowania do Wielkanocy

foto 01

Święta Wielkanocne tuż, tuż. Każdy z nas na swój sposób stara się do nich przygotować. Większość z nas poprzez realizację postanowień wielkopostnych chce się lepiej przygotować do zrozumienia Tajemnicy Zmartwychwstania. Rekolekcje, w których będziemy uczestniczyć z pewnością nam w tym pomogę.

Pierwszoklasiści postanowili zadbać również o świąteczną dekorację, dlatego zrobili kurczaki, które będą ozdobą wielkanocnych koszyczków.

Czytaj więcej...

Pielgrzymka i wycieczka gimnazjalistów do Warszawy

foto 056

W dniach 7–9.03.2018 roku, Pani Agnieszka Konopka wraz z biurem podróży Renomatour zorganizowała uczniom klasy trzeciej gimnazjum oraz trzem uczennicom z klasy drugiej wycieczkę do Warszawy. Dwa pierwsze dni miały charakter turystyczno edukacyjny. Trzeciego dnia uczniowie wzięli udział w Pielgrzymce Gimnazjalistów do pijarskiego Sanktuarium Matki Bożej Nauczycielki Młodzieży na Siekierkach.
Pierwszy dzień upłynął nam na zwiedzaniu Placu Zamkowego z Kolumną Zygmunta oraz pięknym widokiem na Stadion Narodowy. Przeszliśmy ul. Świętojańską, zwiedziliśmy Archikatedrę św. Jana wraz z podziemiami i kryptą. Podziwialiśmy Kanonię oraz architekturę kamienic z najwęższą kamieniczką Starego Miasta (i w Europie). Obejrzeliśmy Rynek Starego Miasta z pomnikiem Syrenki, mury miejskie, barbakan, pomnik Jana Kilińskiego, pomnik Małego Powstańca.

Zawody narciarskie

foto 08

W poniedziałek 05.03.2018 r. uczniowie klasy 2 gimnazjum wyruszyli na Górę Żar, gdzie odbyły się Zawody Narciarskie "Śnieżynka" . W zawodach wzięły udział cztery szkoły. Każdy z uczestników startował indywidualnie w slalomie. Po rywalizacji sportowej nie zabrakło czasu na zjazdy. Przez cały dzień dopisywało słońce, co pozwoliło na przeżywanie wielu emocji oraz świetną zabawę na śniegu.

Nad. Aneta Reguła

Warsztaty muzyczne \ matematyczne

foto 01

W dniach 2-4 marca 2018 roku grupa 26 dzieci naszej szkoły uczestniczyła w warsztatach muzycznych i warsztatach matematycznych. Wyjazd odbył się do Hebdowa, gdzie znajduje się pijarski hotel, w którym funkcjonuje Centrum Wiara i Kultura.

W czasie wyjazdu dzieci miały możliwość aktywnego uczestniczenia w zajęciach muzycznych, rytmicznych, artystycznych – doskonaląc nie tylko umiejętności wokalne, ale także umiejętność współpracy w grupie. Wspólne śpiewanie, tańczenie – ale także tworzenie nowych piosenek sprawiało dzieciom ogrom satysfakcji i radości.

Pierwszoklasiści w NOSPR-ze

foto 1

Niestraszny nam mróz…, dlatego pierwszoklasiści wybrali się na zaplanowany koncert do NOSPR-u. Tematem przewodnim był „Rytm, czyli muzyka serca”. Lekcje poprowadził perkusjonista - p. Krzysztof Nowakowski, który na co dzień współpracuje min. z Justyną Steczkowską czy Marcinem Wyrostkiem. Pan Krzysztof zaprezentował nam szereg instrumentów perkusyjnych, takich jak: bongosy, kongi, ka ksi ksi, krotale, tang tang, daf czy bęben oceaniczny. Zwieńczeniem koncertu było wspólne muzykowanie z użyciem przyniesionych instrumentów perkusyjnych.

Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego FOX

foto 5

27 lutego uczniowie naszej szkoły przystąpili do kolejnej edycji konkursu FOX. Jak co roku, jednym z wymagań była znajomość treści lektury w języku angielskim, którą uczestnicy musieli przeczytać w ramach swoich przygotowań. Nie zabrakło oczywiście zadań leksykalno- gramatycznych oraz pytań dotyczących kultury krajów anglojęzycznych.

Trzymamy kciuki i z niecierpliwością czekamy na wyniki!

Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe

2017 03 07 kuratorium

Z radością informujemy, że Maja T., uczennica klasy VII b, uzyskała tytuł laureata Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych.

Serdecznie gratulujemy!

Wycieczka klasy 3a

foto 05

W ostatni piątek lutego, na zaproszenie rodziców Karolinki, uczniowie klasy 3a wraz z wychowawcą udali się do laboratorium Diagnostyka W ostatni piątek lutego, na zaproszenie rodziców Karolinki, uczniowie klasy 3a wraz z wychowawcą udali się do laboratorium Diagnostyka w Krakowie. Dzieci miały okazję zobaczyć, jak w prawidłowy sposób pobiera się krew. Wyjątkową atrakcją okazała się możliwość samodzielnego pobierania krwi ze „sztucznej ręki”, czyli specjalnego fantomu. Następnie wędrowaliśmy za naszym „materiałem” sprawdzając, gdzie trafia i co się z nim dzieje. Panie laborantki pokazały nam wszystkie urządzenia, dzięki którym badana jest każda próbka. Mieliśmy także okazję zobaczyć różne preparaty pod mikroskopem. Na zakończenie wysłuchaliśmy prelekcji nt. krwi i konieczności wykonywania podstawowych badań laboratoryjnych. Wycieczka była wspaniałą przygodą, której długo nie zapomnimy.