elegitymacja

 

Od 13 lipca 2024 r. wszedł w życie obowiązek zastąpienia papierowej legitymacji szkolnej wersją plastikową, tzw. e-Legitymacją.

W roku szkolnym 2024/2025 nowa legitymacja będzie wydawana pierwszoklasistom.
Pozostałym uczniom legitymacja będzie wydawana tylko w przypadku konieczności wyrobienia duplikatu.
Wydane już papierowe legitymacje uczniowskie zachowują ważność do ukończenia szkoły przez ich posiadaczy.

Do poprawnego wydania e-legitymacji szkoła musi posiadać zdjęcie ucznia w wersji cyfrowej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców przesyłanie zdjęć odbywać się będzie jedynie poprzez dziennik elektroniczny (LIbrus).

Poniżej znajdują się instrukcje dodania zdjęcia do dzienniku librus.

Prosimy o stosowanie się do wytycznych jakie powinno spełniać zdjęcie.

 

Dodanie zdjęcia przez przeglądarkę internetową

Uczeń, rodzic lub opiekun mogą dodać zdjęcie poprzez panel dostępny przez przeglądarkę internetową logując się do systemu LIBRUS Synergia. Po zalogowaniu na swoje konto Synergia oraz przejściu do widoku alternatywnego ma możliwość przesłania zdjęcia z poziomu zakładki Kartoteka – Zdjęcie do legitymacji. W widoku dostępne są informacje dla użytkownika, opisujące wymagania dla przesyłanego zdjęcia. Przesłane zdjęcie będzie widoczne ze statusem Oczekuje na akceptację. Po zaakceptowaniu lub odrzuceniu zdjęcia przez sekretariat uczeń, rodzic, opiekun otrzymają automatyczną wiadomość systemową z informacją o jego zmianie statusu zdjęcia

 

Dodanie zdjęcia w aplikacji mobilnej Librus

Uczeń, rodzic lub opiekun mogą dodać zdjęcie poprzez bezpłatną aplikację mobilną Librus. Opcja dostępna jest w menu aplikacji pod nazwą Zdjęcia do legitymacji . W widoku dostępne są informacje dla użytkownika, opisujące wymagania dla przesyłanego zdjęcia. Przesłane zdjęcie będzie widoczne ze statusem Oczekuje na akceptację. Po zaakceptowaniu lub odrzuceniu zdjęcia przez sekretariat uczeń, rodzic, opiekun otrzymają automatyczną wiadomość systemową z informacją o jego zmianie statusu zdjęcia.

 

mlegitymacja