W skrócie przedstawiają się one następująco:
Założenia, jakimi kieruje się szkoła pijarska, wynikają z tradycji i fundamentalnych idei pedagogiki pijarskiej.
W skrócie przedstawiają się one następująco:
- rozumienie Ewangelii jako normy podstawowej i punktu odniesienia dla całego procesu edukacyjnego;
- chrześcijańska wizja człowieka;
- koncepcja integralnego nauczania i wychowania;
- troska o wychowanie religijne ucznia z poszanowaniem wolności;
- dbałość o wysoki poziom kształcenia;
- rozumienie szkoły jako wspólnoty;
- konieczność współpracy szkoły z rodzicami i odwrotnie;
- zapewnienie bezpieczeństwa ucznia.
Co w rzeczywistości oznaczają powyższe stwierdzenia? Jak w praktyce ujawniają się w bieżącym życiu szkoły? W jakim zakresie kształtują program wychowawczy, dydaktyczny i formacyjny? – na te pytania odpowiada w szczegółach „Idearium Szkół Pijarskich w Polsce”.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z podstawowymi założeniami, na jakich opiera się szkolnictwo pijarskie. W „Idearium” znajdą Państwo wizję szkoły i wizję osoby, jaką pragniemy we współpracy z Państwem – jako Rodzicami – formować, kształcić i wychowywać.