Zespół Szkół Zakonu Pijarów w Katowicach

Wycieczka do Krakowa

We wtorek 27 maja klasa 3a i 3b pojechały na wycieczkę do Krakowa. Najpierw zwiedzieliśmy Zamek Królewski. Znajdowało się w nim bardzo dużo obrazów i arrasów, które najczęściej przedstawiały ważne zdarzenia biblijne. Gdy zwiedziliśmy Zamek Królewski, pani postanowiła nam pokazać Smoczą Jamę. Żeby do niej wejść musieliśmy długo schodzić krętymi schodami, ale było warto. Gdy znaleźliśmy się w jaskini, wszyscy byli zaskoczeni prześlicznym widokiem. Było ciemno i tylko małe światełka rozjaśniały jamę. Gdy wyszliśmy z tego pięknego miejsca, ujrzeliśmy Smoka Wawelskiego, który stał na wielkim głazie. Na szczęście nie był prawdziwy. Cieszyliśmy się z tego tym bardziej, że co kilka minut ział ogniem. Gdy pooglądaliśmy dużego smoka, pani zaprowadziła nas na Rynek Miasta. Początkowo nie wiedzieliśmy co teraz zwiedzamy i dopiero po pewnym czasie okazało się, że jesteśmy w podziemiach rynku. Przenieśliśmy się w czasie i widzieliśmy różne przedmioty, które należały do ludzi, żyjących w dawnych czasach. Były to dawne monety, przybory do higieny codziennej i stare tkaniny. Zobaczyliśmy tez filmy, które przedstawiały życie w dawnych czasach oraz legendę o Smoku Wawelskim. Po zwiedzeniu niezwykłego podziemia rynku poszliśmy kupić pamiątki w Sukiennicach. Niestety później musieliśmy wrócić do Katowic. Wycieczka bardzo nam się podobała, a najbardziej Smok Wawelski.