Szkoła Podstawowa Zakonu Pijarów w Katowicach

Wycieczka do Krakowa

15 kwietnia wraz z uczniami naszej szkoły odwiedziliśmy Kraków. Mimo niesprzyjającej pogody, uzbrojeni w mapy, kompas, a nawet łuk, udaliśmy się na Wawel, gdzie zwiedziliśmy komnaty królewskie, z bliska przyglądając się słynnym arrasom i portretom dawnych polskich władców. Opuszczając wzgórze zamkowe, pod opieką pani przewodnik przeszliśmy na Rynek, mijając po drodze romański kościół św. Andrzeja i barokową światynię św. Apostołów Piotra i Pawła. Zatrzymaliśmy się na krótko przed symbolicznym dla wielu Polaków „oknem papieskim” przy ulicy Franciszkańskiej i pod najstarszym w Krakowie kościołem św. Wojciecha. Zdołaliśmy także obejrzeć pozostałości murów obronnych i Barbakan, wstąpić do kościoła oo. Pijarów i do Bazyliki Mariackiej. Czas wolny wykorzystaliśmy na zakupy w Sukiennicach i na przedświątecznym jarmarku. Wycieczkę zakończyła wizyta w Podziemiach Rynku Głównego, gdzie dzięki multimedialnym technikom, przenieśliśmy się na kilkadziesiąt minut do Krakowa sprzed kilkuset lat.