Zespół Szkół Zakonu Pijarów w Katowicach

Gimnazjalne wędrowanie ku szczytom

W dniach 08-10 czerwca nasi gimnazjaliści udali się na wycieczkę pod opieką swoich wychowawców - p. Agnieszki, o. Marka i br. Janusza. Pierwszego dnia w planie było zwiedzanie Wrocławia. Przewodnik prowadził grupę po najważniejszych miejscach prastarego piastowskiego grodu, takich jak Ostrów Tumski, Katedra p.w. św. Jana Chrzciciela, Most Miłości, Uniwersytet Wrocławski czy Wrocławski Rynek.  Po owocnym zwiedzaniu Wrocławia udaliśmy się w drogę do ośrodka „Róża Wiatrów” w Karpaczu, gdzie przez kolejne dwa dni miała być nasza baza wypadowa w Karkonosze. Po obiadokolacji udaliśmy się na zwiedzanie Karpacza, a po powrocie z niego animatorzy z 3 gim. przeprowadzili kilka zabaw integrujących grupę.

Na drugi dzień zaplanowaliśmy wyprawę pieszą na Śnieżkę. Pierwszy etap tej wędrówki postanowiliśmy sobie ułatwić, wyjeżdżając z Kopy wyciągiem krzesełkowym pod schronisko „Dom Śląski. Od schroniska zaczęliśmy ostrą wspinaczkę na Królową  Karpat. Mimo chmur i mgieł, jakie nam urozmaicały wyprawę, szczyt i widoki z niego prezentowały się wspaniale. Schodziliśmy ze Śnieżki łagodniejszym  szlakiem, prowadzącym przez schronisko „Samotnia”. Po obiadokolacji i odpoczynku przyszedł czas na ognisko i smażenie kiełbasek, a potem na zabawy integracyjne poprowadzone, tak jak poprzedniego dnia, przez naszych animatorów.

Trzeci dzień zaczął się od pobudki i pakowania bagaży, tak by po śniadaniu być już gotowym do wyjazdu. Udało nam się szybko posprzątać pokoje i sprawnie udać się na wycieczkę objazdową po najciekawszych miejscach Karkonoszy. Po pierwsze, pojechaliśmy na tzw. „zakręt śmierci”, by z niego podziwiać piękną panoramę regionu. Następnie pojechaliśmy pod wodospad Kamieńczyk, by tam zejść do samego wąwozu i podziwiać jego wielkość. Ostatnim punktem naszej wyprawy było zwiedzanie Huty Szkła Kryształowego „Julia”. Tam mogliśmy zobaczyć, jak powstają najpiękniejsze wazony, szklanki, kielichy czy kwiaty z kryształu.

Droga powrotna była pełna radości. Mimo, że trwała dość długo, to w takim towarzystwie nikomu się nie dłużyło.

Niezapomniana wycieczka pozostanie w naszej pamięci, którą będzie można sobie odświeżyć dzięki umieszczonym pod artykułem zdjęciom.  Autorami ich są br. Janusz, Bartłomiej Maro i Barbara Brożek.